
Algemene voorwaarden
Deze voorwaarden vormen de volledige overeenkomst tussen jou en ons bedrijf, AL OP MAAT BV, voor alle werken die je ons toevertrouwt. Door het ondertekenen van de bestelbon, offerte of overeenkomst ga je ermee akkoord, los van eerdere correspondentie of andere voorwaarden. Eventuele wijzigingen moeten schriftelijk gebeuren.
Bij bouwprojecten en andere opdrachten waar vergunningen nodig zijn, zijn wij niet verantwoordelijk voor de vergunningen. Eventuele boetes of schade hieruit vallen onder jouw verantwoordelijkheid.
Onze offertes zijn 30 dagen geldig.
Plaatsing en aanvaarding van bestelling
Extra werkzaamheden moeten op een juridisch geldige manier worden bewezen.
Omvang van de bestelling
Elke wijziging in de werkzaamheden moet schriftelijk worden toegevoegd aan de bestelbon/offerte/overeenkomst.
Als er geen aanvulling is, gaan we ervan uit dat de werken zijn uitgevoerd zoals mondeling overeengekomen.
Onze schriftelijke melding van wijzigingen wordt als definitief beschouwd als je niet binnen 24 uur reageert.
De meting gebeurt nadat alle raam- en deuropeningen zijn afgewerkt. Als de openingen niet klaar zijn en je wilt dat we toch beginnen met de fabricage, zijn we niet verantwoordelijk voor eventuele onnauwkeurigheden.
Prijsbepaling en herziening
Onze prijzen zijn gebaseerd op tarieven en kosten op het moment van de offerte. We kunnen de prijzen herzien zonder jouw akkoord als de marktprijzen met minstens 3% stijgen.
Leveringen en termijnen
Leveringstermijnen zijn indicatief. Vertraging geeft jou geen recht om de bestelling te annuleren of schadevergoeding te eisen, behalve bij overmacht. Overmacht situaties zijn enkel situaties waarbij AL OP MAAT BV rederlijkerwijze geen controle heeft m.i.v. doch niet beperkt tot: stakingen, lock-out, lockdown, onderbrekingen in het transport, oorlogsdaden, brand, verordeningen of voorschriften van de regering of administratie, technisch falen van machiens, extreme weeromstandigheden,… bevrijden AL OP MAAT voor de duur van de hinder en voor hun draagwijdte van de uitvoering van de verbintenis. Overmacht geeft geen der partijen het recht op prijsvermindering of schadevergoeding. Noch op ontbinding of verbreking van de overeenkomst.
Bij opschorting door overmacht wordt de uitvoeringstermijn verlengd. Schade aan geleverde zaken door overmacht is niet onze verantwoordelijkheid.
Als levering op de werf is overeengekomen, moeten we normaal bereikbaar zijn. Zo niet, worden de goederen op jouw risico gelost.
Zorg ervoor dat de werken ononderbroken kunnen worden uitgevoerd en dat de werf gratis wordt voorzien van elektriciteit en water.
Aansprakelijkheid voor schade
Je bent aansprakelijk voor schade aan onze goederen of personeel, zelfs door lichte fouten.
Onze aansprakelijkheid is beperkt tot prijsvermindering of kwijtschelding van betaling.
Beëindiging
Bij beëindiging van de opdracht moeten reeds gemaakte kosten en 20% van de totale prijs worden vergoed.
Aanvaarding der werken
Onze garantie geldt voor onverwerkte goederen en beperkt zich tot vervanging van defecte onderdelen.
Werken moeten worden uitgevoerd volgens de regels van goed vakmanschap.
Klachten over gebreken moeten binnen 8 dagen na plaatsing worden gemeld via info@alopmaat.Be
Kleine verschillen in kleur worden niet beschouwd als gebrek.
De klant erkent bij ontvangst dat de goederen voldoen aan de bestelling.
Oplevering
Zonder protest binnen 48 uur na levering geldt dit als definitieve aanvaarding van de goederen.
Voorlopige aanvaarding wordt verondersteld na 15 dagen zonder reactie van de bouwheer.
Klachten inzake voorschotten of facturatie
Klachten over facturen moeten binnen 30 dagen na ontvangst schriftelijk worden gemeld via info@alopmaat.be
Verwerking van persoonsgegevens
We gebruiken persoonsgegevens voor uitvoering van de overeenkomst, klantenbeheer en marketingactiviteiten.
Klanten hebben recht op inzage, correctie, verwijdering en bezwaar tegen verwerking van hun gegevens.
Uitdrukkelijk Arbitrage Beding
Geschillen worden uitsluitend beslecht in de rechtbanken te Gent.
In geval van gebeurlijke nietigheid van één van hogergenoemde bedingen blijven de overige bepalingen van toepassing op het contract tussen partijen. In dit geval zal de nietige bepaling worden vervangen door een bepaling die maximaal bij wet toegelaten is en zo nauw mogelijk aanleunt bij de bedoeling van de partijen.
Vragen, opmerkingen?
Neem contact op via info@alopmaat.be
Factuurvoorwaarden.
Artikel 1 Betaling
1.1 Bij niet-betaling van een voorschot of tussentijdse factuur, is de aannemer gerechtigd de uitvoering van de werken op te schorten, zonder dat dit aanleiding kan geven tot een vergoeding van eender welke schade (bv. omwille van vertraging).
1.2 Al onze facturen zijn contact betaalbaar en in EURO, tenzij anders overeengekomen. Bij gebrek aan effectieve betaling op de vervaldag loopt er van rechtswege en zonder ingebrekestelling een interest van 8% per jaar tot de datum van de effectieve betaling.
1.3 Bij gebrek aan tijdige betaling is de klant tevens van rechtswege en zonder ingebrekestelling een schadevergoeding verschuldigd van 10 % op het totaalbedrag, met een minimum van 250 EUR.
1.4 De klant zal ook instaan voor alle kosten met betrekking tot het innen van de factuur zoals inningskosten, aanmaningskosten, gerechtskosten,… . Deze lijst is niet limitatief.
1.5 Het bewijs van de verzending van de factuur wordt ten genoege van recht bewezen door het uitstaande factuurboek en/of de opname in de btw-aangifte, een e-mail met de factuur in bijlage volstaat als bewijsvoering.
1.6 De klant moet ons informeren over de BTW-regels m.b.t. hun project. De verantwoordelijkheid voor eventuele boeten en extra administratieve kosten zijn ten laste van de klant.
Art. 2 Eigendomsrecht
2.1 Alle geleverde materialen blijven onze eigendom tot op het ogenblik van de volledige betaling. De klant staat vanaf de levering op de werf in voor de schade aan en de vervreemding van het materiaal dat zich op de werf bevindt. (of de klant zorgt voor een zorgvuldige stockering van de op de werf geleverde goederen en voor de beveiliging ervan.) De klant neemt voor dit alles een goede verzekering, ook tegen brand- en stormschade, dit alles in ons voordeel.
Art. 3 Herroepingsrecht
3.1 Voor zover de klant een consument is in de zin van het Wetboek Economisch Recht (WER) informeert de verkoper-installateur de klant dat hij in bepaalde gevallen, zoals voorzien in de artikelen VI.64 e.v. van het WER een herroepingsrecht heeft. Deze herroepingstermijn verstrijkt 14 dagen na de dag waarop de overeenkomst
werd gesloten. De datum van de overeenkomst = het akkoord zoals eerder bepaald.
De klant kan dit herroepingsrecht evenwel niet uitoefenen in de volgende artikelen VI.73 van het WER voorziene gevallen:
• De levering en plaatsing van volgens specificaties van de consument vervaardigde goederen en of van goederen of materialen die specifiek voor die klant bedoeld en besteld zijn;
• De levering van goederen en materialen die na levering en plaatsing onherroepelijk vermengd zijn met andere zaken, waarbij inbegrepen wordt geacht: door hun plaatsing of montage onroerend zijn geworden;
• Overeenkomst waarbij de klant de aannemer specifiek verzocht heeft hem te bezoeken om dringende herstellingen of een onderhoud te verrichten
• De klant erkent ook uitdrukkelijk dat hij zijn herroepingsrecht verliest zodra de verkoper-installateur de overeenkomst, waarvan de uitvoering van de werken met voorafgaande instemming van de consument gestart is vóór het einde van de herroepingstermijn, volledig uitgevoerd heeft.
• In de gevallen waarin het herroepingsrecht wel speelt en de klant zich daarop wil beroepen meldt de klant dit per aangetekend schrijven aan de maatschappelijke zetel: Wittemoer 20 - loods 43 | 9940 SLEIDINGE.
Art. 4 Geschillen
4.1 Op alles wat niet expliciet in deze voorwaarden geregeld is, is het Belgische recht van toepassing. De rechtbanken in Gent zijn bevoegd voor geschillen m.b.t. overeenkomst.
4.2 De algemene voorwaarden zijn aanvullend van toepassing en waar nodig vervangend voor de factuurvoorwaarden.